walk in the forest.

Jag var och tog en promenad en morgon för någon dag sen, då var jag och promenerade i skogen. Jag träffade på en äldre man med sin hund. Han trodde att jag skulle bli rädd eftersom att hans hund sprang omkring och hade inget koppel, men jag är inte rädd för hundar om det inte är så att jag känner mig hotad. Hursomheslt, han stod där och pratade med mig om hans liv, familj ochsin son som han inte har någon kontakt med. Hur mamman till hans son gömt undan alla hans brev och julklappar, hur han tycker att det är så mycket enklare att prata med mig än sin son. Hur hans son inte vill att han ska kalla sig för hans pappa. Han berättade om sin depression och om hur han egentligen inte vill ta självmord, om de kvinnor som han träffat som bara vill åt hans pengar och som utnyttjat honom. Han var så snäll, så snäll. Jag försökte uppmuntra honom och att aldrig ge upp. Att han ska tala om för sin son om hans brev, försöka se livet från ett annat perspektive. Han blev ju gladare och han sa till sig själv att han ska kämpa för sin son. Han log och skrattade, och tackade mig för att jag ville lyssna på honom. När han var tvungen att gå, frågade han mig om jag har comviq (Comviq, så att han kan ringa billigare, inte om ett nummer utan om jag har comviq) Mitt i skogen garvade jag som en hyena, så att det ekade och det gjorde han med! Haha, vilken skojare! Han avslutade samtalet med att fråga om jag har comviq! HAHAHAHAHHAHAHHAHA!  Han önskade mig en trevlig dag och det gjorde jag med. Sedan gick han åt sitt håll och jag åt mitt. 
 
Foto: Faduma MH
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide