fitness, nu är det min tur.

 
I söndags beslutade jag mig själv för en förändring, istället för att klaga och gnälla så bestämde mig för att ta tag i mitt liv och börja vara hälsosam och motionera. Jag har två problem som jag ska lösa, första är att jag helt seriöst tror att jag har ett beroende (sockerberoende) som jag ska overcome (förstår inte varför jag har enklare för att hitta det rätta engelska ordet för min beskrivning än på svenska, men okej) och sedan är träning ett annat problem, eller det är inte riktigt ett problem. Jag har svårt för joggning (istället för att beundra människor som joggar blir jag irriterad, för jag förstår inte hur de orkar gå ut och jogga och det är nog för att jag aldrig skulle kunna se mig själv gå ut för att jogga, helt ensam eller tillsammans med någon annan, jag vet, jag är patetisk), men viktlyft, dans och allt annat tycker jag är roligt och enkelt. Hursomhelst, igår, måndagen den 15 april klädde jag på mig på morgonen för att gå ut och jogga. Trots det fula vädret och regnet så sket jag i det och joggade, sprang upp och ner för trappor. Inatt sov jag inget alls på grund av träningsvärken som jag har i hela kroppen. Jag hade så ont, men...jag älskar träningsvärk. Inte för att det är ett bevis på att jag har tränat hårt utan smärtan är på något sjukt sätt så jävla skön. Så, jag kan helt uppriktigt säga att jag är stolt över mig själv. Jag klarade av gårdagen och detta ska bli en bra vana som ska hålla för resetn av mitt liv, inshAllah :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide